Laikinosios sostinės senamiestyje, tarp Kauno pilies ir P.Vileišio tilto
esančios teritorijos su „Lituanica“ gamyklos, komerciniais pastatais ir
autobusų aikštele konversijos idėjos vėl atgaivinamos ir
plėtojamos toliau.
Pagal prieš kelis metus Kaune vykusias architektūrines, urbanistines
kūrybines dirbtuves-kviestinį konkursą laimusios tarptautinės komandos „Maxwan“projektą
zona turėtų tapti daugiafunciniu traukos centru su gyvenamąja,
visuomenine, komercine paskirtimis ir visuomeniniam naudojimui
pritaikyta pakrantės zona.
Kauno miesto savivaldybės užsakymu, remiantis „Maxwan“ projektu jau
rengiamas detalusis planas (Kauno miesto savivaldybė, UAB "Megapilė", AB "Ūkio bankas", AB "
Lesto", UAB "Kauno švara". Rengėjas AB "Miesto planas", PV- Evaldas
Barzdžiukas), su kurio sprendiniais neseniai buvo supažindinta Kauno
architektūros-urbanistikos ekspertų taryba.
Pabrėžę, jog miesto ir upės ryšys šioje teritorijoje itin svarbus,
ekspertai pastebėjo, jog konkursiniame „Maxwan“ projekte pateiktas
sprendimas platinti gatvę ties pėsčiųjų tiltu – pozityvus, o detaliajame
plane siūloma užstatymo išklotinė – pernelyg tanki, nutraukianti
vizualinius ryšius tarp senamiesčio ir Neries upės. Ekspertų nuomone,
būtina konkrečiai ir argumentuotai išdėstyti dominantes paupyje, taip
pat – leisti aukščių įvairovę kvartalo viduje.
Kauno senamiesčio pakraštyje esančioje teritorijoje kai kurie ekspertai
pasiūlė išlaikyti senamiestišką mastelį ir dvasią, projektuojant
trapesnę kvartalų struktūrą, išryškinant kvartalų vidaus erdvių ryšius,
lygiagrečius Neries upei.
Pritarę, jog Kauno pilies kaimynystėje turėtų būti plėtojama
visuomeninė-kultūrinė paskirtis, ekspertai sukritikavo spendimą kitame
teritorijos gale, tarp Jonavos gatvės Vileišio tilto esančio transporto
žiedo vietoje, statyti garažo pastatą – toje vietoje turėtų iškilti
reprezentatyvūs pastatai.
Automobilių statymo problemos sprendimo alternatyva – požeminė aikštelė –
ekspertų įvertinta vykęs sprendimas, tačiau jį detalizuojant būtina
tiksliai numatyti įvažiavimus ir išvažiavimus, atkreipiant dėmesį į itin
problematišką įvažiavimą prie Kauno pilies.
Vertindami detaliojo plano sprendinius, Tarybapastebėjo, jog nutolta nuo
konkursiniame darbe pateiktų užstatymo parametrų (užstatymo tankis
gerokai padidėjo) ir tūrinio erdvinio sprendimo, o tai ne tik kelia
klausimą dėl korektiškumo autorių atžvilgiu, bet ir gali sumenkinti
kuriamos aplinkos kokybę.
Straipsnį remia: