Hans Ibelings,
Žurnalas A10, #22
Šį rudenį Zagrebe, Kroatijoje, ims veikti dar vienas architektūros sklaidos taškas. Naujame Kroatijos architektūros žurnalo „Oris“ paviljono (architektas Andrija Rusan) inauguracija sutaps su parodos „Šiuolaikinė Kroatijos architektūra – realybės testas“ atidarymu. Po parodos jos iniciatorius „Arhitekst“, leidžiantis Kroatijos architektūros žurnalą „Oris“, erdves naudos kitoms architektūros parodoms.
Iš modulių sumontuotas paviljonas iškils vienoje reprezentatyviausių Kroatijos sostinės vietų, greta Nacionalinės ir universiteto bibliotekos, Vatroslavo Lisinskio koncertų salės ir rotušės. Toks vietos parinkimas atspindi „Arhitekst‘o“ siekį padidinti viešą susidomėjimą socialine ir kultūrine architektūros reikšme.
„Šiuolaikinė Kroatijos architektūra – realybės testas“, kurioje bus pateikiama pastarųjų 15 metų Kroatijos architektų kūryba, inicijuoja diskusiją apie architektūros ir socialinio konteksto ryšį. Kritiška retrospektyva bando išryškinti šiuolaikinės Kroatijos architektūros, kaip kultūros rūšies, poziciją formuojant socialinę realybę.
Kaip ir ekspozicija, paviljonas susideda iš 7 dalių. Kiekviena jų pasižymi skirtinga atmosfera, susieta su demonstruojamais architektūros kūriniais. Tematinis suskirstymas panaudotas kaip analitinis įrankis lygiagrečiai analizei, koks yra konkretaus architekto požiūris ir sąlygos, lėmusios projekto gimimą. Platesne prasme, ekspozicija atskleidžia lokalaus identiteto ir autentiškumo ištakas.