LAS draugai

Puslapį remia

<p>
<b>Modernaus meno centro Vilniuje konkursas.</b> I vieta.
</p>
<p>
"A01 architektai": Ž. Putrimaitė, D. Čipkus, M. Mickevičius, M. Morkūnas, D. Romanovskij
</p>
<p>
<b>Nidos meno kolonija. </b>Nominuota 2011 m. Meno premijai. Geriausias visuomeninis pastatas (Kauno architektų apdovanojimai 2011 m. )
</p>
<p>
Arch. A. Kančas, G. Kančaitė, T. Petreikis, T. Kučinskas.  
</p>
<p>
<b>Zaraso ežero apžvalgos ratas Zarasuose</b>. Nominuota 2011 m. Meno premijai
</p>
<p>
Arch. Š.Kiaunės studija<br />
</p>
<p>
<b>Europan 2011 konkursas.</b> "Multitalented City" (Reims, Prancūzija). I vieta. 
</p>
<p>
Arch. J. Muliuolytė, T. Jonauskis, L. Rekevičius 
</p>
<p>
<b>Medžių lajų tako Anykščiuose konkursas.</b> I vieta.
</p>
<p>
Arch. D.Kisielius, I.Lukauskas, G.Gumenikovaitė, K.Radiūnas
</p>

Lietuvos architektūros įstatymo projektas (16)

LR Aplinkos ministerija kviečia Lietuvos architektų sąjungą pareikšti nuomonę apie Lietuvos architektūros įstatymą, kurį rengia komisija, sudaryta iš AM, Lietuvos architektų rūmų, LAS ir kitų institucijų atstovų.

Savo pastabas Lietuvos architektų sąjunga kviečiama pareikšti iki 2012 sausio 31 d.

Kviečiame susipažinti ir siųsti savo komentarus bei pastabas iki sausio 26 d. el. paštu info@architektusajunga.lt

Svarstymui pateikti dokumentai:

Nr. 12-77-01 "Lietuvos Respublikos architektūros įstatymo projektas "

Nr. 12-78-01 "Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutarimo "Dėl Lietuvos Respublikos architektūros įstatymo projekto pateikimo Lietuvos Respublikos Seimui" projektas"

RSS

Komentarai

  • Virgis|2012.01.28 09:35
    Mano IP yra 78.60.211.53, atsiprasau isanksto visu jeigu, kuri nors sis pasiulymas labai izeis ar uzgaus... Siulau organizuojant architekturinius konkursus: 1. i komisijos sudeti itraukti bent viena kolega is uzsienio valstybiu (geriausia ne is kaimyniniu) 2. rengti viesus aptarimus, kaip tai buvo daroma Vilniuje iki 2004 metu. 3. pasibaigus konkursui skelbti viesai konkurso komisijos protokola su nuskanuotais parasais. pvz. kaip tai daroma Austrijoje: http://www.architekturwettbewerb.at/competition.php?id=893&BAIKSESSID=66d76068d53c25d67553e8a37af0aa57
  • 2 pasiulymai|2012.01.25 11:11
    Siulau istatyme apibrezti metodologija, kuria bus vadovaujamasi nustatant "architekturos kokybe". Antras pasiulymas siulai istatyme numatyti, kad privalo buti LAS ir LAR vadovu rotacija, renkant vadovus balso teise turetu visi kam yra taikomos architekto etikos taisykles.
  • Aloyzas Pasiulymas:2|2012.01.23 08:05
    Istatyme siulau itvirtinti nuostata, kad visi architketai lygus t.y.: nei LAS nei LAR istatuose negali buti dabar itvirtintas diskriminacinis architektu skirstymas i tikruosius narius ir asocialius narius neturincius balso teises. Kadangi juodaodziams ir moterims jau suteikta balso teise tai logiska butu ja suteikti ir viesiems LAS ir LAR nariams. Beto butu logiska numatyti LAS ir LAR sankcijas uz nariu lygiateisiskumo principo pazeidimus. Tokie istatymo pataisymai uztikrintu laisva ir demokratine architektu savivalda.
  • Aloyzui|2012.01.20 23:30
    Aloyzai,Lietuva yra Europos sąjungos narė,o ten profesionalai (taip pat architektai), laikosi etikos kodeksų,,bendrų visiems tos srities profesionalams. Beje,inžinierių sąjungos įstatuose,taip pat nurodyta,kad jos nariai turi laikytis etikos normų ir baudžiama už jų nesilaikymą.
  • ar LAR sektinas pvz.?|2012.01.20 11:24
    Jei LAR yra kaip atskira organizacija nuo architektų bendruomenės, lai ir gyvena savomis taisyklėmis ir jų laikosi. "Senjorų ir jiems prijaučiančių vidaus klubo taisyklės" neturi vienaip ar kitaip tada įtakoti kitų veiklą. Bet jei LAR prisiima atsakomybė reguliuoti, tvarkyti, kištis į bendrą architektų bendruomenės gyvenimą, tada pirma turi laikytis pati elementarių demokratinių principų, savo etika būti nekritikuotinu ir sektinu (kaip tikromis vertybėmis) pavyzdžiu. Rekomenduotinus įkainius būtina patvirtinti bent valstybinio sektoriaus objektams, ir tai būtų jau nemažas atspirties taškas,net šioks toks amžiaus progresas... Pritariu Aloyzui, jokia kokios tai organizacijos etikos direktyva negali būti teisiniu garantu ne tos organizacijos nariams. O jei norisi, kad būtų laikomasi bendrų sutartinų etikos normų, pirma jos turi būti nevienapusiškos, nežeminančios ar kitaip neprimetant "svorio kategorijų" šios veiklos laisvei ir panašiai, ir patvirtintos kiekvieno asmeniškai laisva valia savo pritarimu ir parašu, ti įstojus tokion organizacijon....
  • Rimantas|2012.01.20 11:07
    Labiausiai glumina tai, kad istatymas akivaizdziai nukreiptas i architektu rinkos vidaus reguliavima o ne i architektu poziciju bendrai projektavimo rinkoje stiprinima. Gerb. LAR vadovai, kas is to kad priemus istatyma viena dalis architektu akivaizdziai dominuos kitos dalies atzvilgiu jei bendrai architektu pozijos visumeneje yra intensyviai prarandamos. Kiekvienas laisvamanis menininkas privalo priesintis siam istatymo projektui, nes prie absurdiskos "meninko pazymejimo" savokos prisides ir "meninko biurokrato" savoka.
  • Aloyzas|2012.01.19 12:50
    Esu kategoriškai prieš tai kad įstatyme butu numatyta prievole visiems architektams laikytis LAR patvirtintu etikos normų. Tokios nuostatos patvirtinimas butu kaip tusčio čekio idavimas į LAR vadovu rankas. Po istatymo priėmimo LAR galės keisti etikos taisykles nieko nekontroliuojami pagal savo verslo interesus. Įstatyme turi būti įtvirtintos tik konkrečios prievolės ir nuostatos. Jei įstatymu leidėjui svarbu, kad architektai vadovautusi kazkokiomis etikos taisyklemis tai tegul sudeda jas visas i istatymo teksta. Beto butu kvaila, kad LAR eitkos normos butu taikomos ne LAR nariams o visiems architektams.
  • O jei labai rimtai tai:|2012.01.18 18:36
    Tai apie ka Jus taip jautriai kalbate apie "stumdymasi alkunemis" ir "parsidavima uzsakovui" vadinama laisvos rinkos ekonomika. Pasaulyje vyrauja tokia sistema, Lietuvoje visose srityse vyrauja tokia sistema. Socializmo nebeliko, socializmas pralaimėjo. Belieka atsakyti i paskutini klausima: ar architektūrine rinka gali funkcionuoti centralizuotos planines ekonomikos principais laisvos rinkos apsuptyje. Kas vienoje visuomenėje vadinama parsidavimu už puse kainos, kitoje vadinama rinkos nustatoma kaina, stumdymasis alkūnėmis vadinamas – rinkos konkurrencija. Butu idomu išgirsti LAS vadovybes nuomone apie demokratijos ir laisvosios rinkos principus. Susidaro įspūdis, kad LAS architektūros srityje bando kurti rezervata su tik jame galiojančiais gyvenimo dėsniais.
  • Kam patogi ši situacija?|2012.01.17 23:25
    Skiriama panašiai mąstantiems kaip parašęs : labai rimti įstatymai... nesuprantu, kam piktai ironizuoti...kaip dar diplomatinius numerius išskirti ir panašiai,. Visi sutiksime su tuo, kad architektūra verslas. Tik koks? patogu nesigirti...Kodėl bijoma kalbėti atvirai?...Faktas tai, kad valstybė tikrai mūsų nemaitina...Išsimaitiname patys, kiek sugebame prasibrauti alkūnėmis ir pirmi ištiesti delną, ir kam nors pravėrus piniginę, tą akimirką į ją įsikabinti dantimis. Nelikę pospringavimų apie padorumą, kai iš kito piniginės galo alsuoja kolegos šnervės ir išieptas žandikaulio sakabis... Tada parsiduodame už pusę kasnio ir nustypename su lozungu: AŠ, ne Tu paėmiau užsakovą...Tyliai užkaukiame žodžiais:aš, aš, aš tą ir tą.... kai senų laikų tuščiagarbė nostalgija susimaišo su viskiu kokiame vakarėlyje ir po to pasislepiame savuose pakampėse, o kai susitinkama vėl tiesiog vaidiname trykštančius optimistus su pagiežos žypsniu žvilgsniuose...Dedamės kietais, o iš tikrųjų esame menki, nes esame po vieną. Pykstame, kad blogi įstatymai, kai galima ką padaryti puolame įronizuoti kitų veiksmus, tegu rūpi kitiems. O paklauskit tų kitų, jei tokių dar yra, o ar jiems vėliau rūpesime mes?. Nuskalpuoja koks klientas, jei turim garsų vardą, mitinguojame...Nuskalpuojame mes kokį klientą, giriamės ir džiaugiamės. Tiesiog skamba: esam YPATINGI IŠRINKTIEJI. Mums duoda, mes nenorime dalintis, mes gauname, mes papildomai dar imame, bet jei nenori duot, tada juos menkiname... O ko jaudintis, darbo yra, užteks...pasimuistysim alkūnėmis ir turėsim pigios duonos...Bet įstatymai yra ta priemonė, kuria galėtume civilizuotai gyventi...Sutinku vien LAR ar LAS savų nuogybių nebepridengsim, bet nebežiūrėkit pro pirštus ir nebesitikėkit kitų malonės, nes mūsų tikrai ateityj nebesupras...
  • Labai teisingos idejos, dar siulyciau kad istatyme butu irasyta kad LAS ir LAR privalo buti finansuojami i biudzeto, pagal LAS ir LAR nustatyta poreiki. O visu objektu projektavimo kaina nustatoma balsavimu, jei uzsakovas nesutinka su balsavimo rezultatais ir neperveda avanso tai jam neisduodamos projektavimo salygos. Dar butu saunu jei LAR transportui butu isduodami diplomatiniai numeriai ir butu taikoma diplomatine nelieciamybe. Kolegos prasom mastyti placiau ir siulyti :) Senelis saltis siemet ateis siek tiek veliau :)


Visi laikai yra privalomi
E-mail: