Lukiškių aikštės konkurso II etapo darbai

Kovo 12 d. vykusiame LAS Vilniaus architektūros-urbanistikos ekspertų tarybos posėdyje aptartas Lukiškių aikštės sutvarkymo konkursas.
Tarybą apie konkurso eigą informavo LAS pirmininkas G.Blažiūnas, darbus trumpai pakomentavo recenzentai architektai V.Dičius, T.Grunskis, A.Mačiulis, skulptorius A.Kynas.

Ekspertų taryba Lukiškių aikštės konkusą įvertino teigiamai. Jų nuomone, konkursui pateiktų idėjų įvairovė ir visuomenės reakcija dar kartą parodė šios sostinės vietos svarbą, išryškino įvairių  visuomenės grupių skirtingą požiūrį į laisvės kovų ir istorijos įprasminimą.

Kadangi, tarybos nuomone, ir II konkurso etapas neatskleidė aiškaus favorito, tikslinga užbaigti šį konkurso etapą, išrenkant keletą perpektyviausių darbų.
Atsižvelgiant į visuomenės lūkesčius, ekomoninę situaciją ir miesto vystymosi tendencijas, tikslinga peržiūrėti konkurso uždavinius, sąlygas ir tęsti konkursą po kurio laiko.

Kovo 5 d. vyko pirmasis vertinimo komisijos posėdis. Jo metu recenzentai komisijai pristatė darbus, visuomeninės organizacijos dar kartą pareiškė poziciją dėl projektų, komisijos nariai pasikeitė nuomonėmis. Antrasis komisijos posėdis, kurio metu, tikėtina, bus išrinkti nugalėtojai, vyks apie kovo 20 d. (data bus patikslinta).
Konkursinių darbų ekspozicija vyksta Vilniaus miesto savivaldybės pastate, I aukšte stilinėje salytėje. Lankymo laikas: pirmadieniais-ketvirtadieniais 9.00-17.00, penktadieniais 9.00-16.00.
II etapo dalyviai

M.Maziliauskas ir UAB "P.A.R.Y.Ž.I.U.S."(arch. M.Maziliauskas, D.Dainys, K.Mikšys, O.Lozuraitytė, M.Maziliauskienė, D.Tamašauskas, J.Biliūnas,  A.Markauskaitė, R.Viešchnickas)

UAB "Dviejų grupė"(L.Tuleikis, K.Vaikšnoras, P.Vaitiekūnas kartu su skulptoriais R.Antiniu ir K.Lanausku)

K.Antanėlis, D.Regelskis, V.E.Čekanauskas

 

UAB "Jungtinės architektų dirbtuvės" (arch. A.Nasvytis, O.Kiznytė, L.Krūgelis, skulpt. R.Midvikis, konstr. T.Tubis )

 

"Šarūno Kiaunės projektavimo įmonė" (arch. Š.Kiaunė, R.Raslavičius)

"R.Paleko ARCH studija". Arch. R.Palekas, skulpt.T.Gutauskas, A.Brazauskaitė, M.Zemlickaitė, A.Palekienė, B.Puzonas, G.T.Gylytė, L.Sužiedelytė, M.Šiupšinskas, D.Zakaitė, M.Petrošius, A.Barzda

 

 Arch. J.Anuškevičius, U. Krušinskienė, R. Puzinas, V. Izokaitis 

 

Komentarai

  • Aistė|2009-03-19 19:20:43
    is tiesu nesuprantu kam reikia lukiskiu aikstes renovacijos. ji ir taip gan sauniai atrodo, jau geriau lesas skirti kam nors kitam. ar nebus taip ,kad is didelio rasto jau einam uz krasto?
  • algirdas norkus|2009-03-18 00:39:59
    man tie projektai primena hrusciovkiu kiemus ar tiksliau laukymes tarp ju o monumentai-sovietu laiku,papudruoti kristutes ar padazyti loretos lupdaziu.Visa si istorija primena Gedimino paminklo atsiradimo istorija.Spirale sukasi...
  • To JS|2009-03-12 16:03:04
    Paminklu konkursuose kazkoks uzkeikimas- belieka rinktis tik "is to kas yra". Bet gal mes tik "tokios" laisves ir teverti... Juk nemokame suorganizuoti net normalaus tarptautinio konkurso...
  • as|2009-03-11 20:28:15
    dvieju grupes darbas man yra tikrai idomus, kaip suprantu siuloma kalvele, jokio tusciazodziavimo. Paleko Studijos irgi akivaizdziai issiskiria is, kaip kazkas pasake, kosmonautu aikstes ir nereikalingu gargaru, tik tiesioginis patekimas nuo Gedimino prospekto kiek apribotas, bent jau is vizualizacijos taip atrodo, bet tikrai butu traukiantis pasedeti ant zoles.
  • JS|2009-03-11 15:50:10
    Paleko darbas geriausias is esamu, bet sutikite, jis pernelyg vienareiksmis. Jeigu reiktu rinktis - issirinkciau vistiek Paleka.
  • Deja|2009-03-10 21:55:24
    Kaip gerbiami autoriai besistengete- rinktis nera is ko. Galite cia kiek imanydami girti kiekvienas savo darbeli uzsimaskave svetmais vardais, bet paminklu tarybiniams kosmonautams ar nekaltu paleko mergaiciu rutu darzeliu kurybines impotencijos nepaslepsite...
  • miseviciene|2009-03-10 13:15:06
    K.Antanėlis, D.Regelskis, V.E.Čekanauskas - ir vanduo, ir žalumos, ir suoleliai - visko yra. smagu bus sėdėti ir žiūrėti į vandenį, o vandens telkinukų mieste taip maža... čia būtų super sprendimas
  • Milda|2009-03-08 10:14:05
    Paleko studijos parkas - jaukiausias ir man, trauktu i aikste pailseti...
  • o as|2009-03-05 10:54:16
    noreciau padekoti visiems autoriams uz ju atlikta darba. Visi didieji kritikai skuba peikti ir keikti, visi mato ivairius trukumus, darbai blogi ir t.t. Man atrodo, jeigu koks garsus uzsienio architektas butu dalyvaves siame konkurse lietuviska pavarde, tai butu taip pat "sudirbtas" komentatoriu... Vis tik juk matosi, kad buvo padirbeta ir jeigu kritikai labiau isigilintu, paskaitytu aiskinamuosius rastus, tai pamatytu, kad autoriai pasistenge, atsizvelge ir i ankstesne kritika, gerokai patobulino savo darbus. Tarkim, kad ir del zonu poilsiui, suoliuku, to taip visu pageidaujamo fontano - juk tai yra ne viename darbe. Pvz., K. Antanelio grupes projekte yra daug suoliuku, monumentas yra vandenyje, J.Anuskeviciaus grupes projekte taip pat yra suoliukai, aikstes centre - fontanas ir t.t. Dabar susidaro ispudis, kad darbai yra apmetami akimis, daug nesigilinant ir nesidomint, o tada jau imama kritikuoti. Be to, reiktu ir konkurso salygas paskaityti, reikalingas ir monumentas, ir kovu uz laisve iprasminimas ir t.t. Beje, kaip zinome, uzsienio salyse sostiniu reprezentacines aikstes yra atpazistamos butent is tam tikru akcentu, monumentu ir t.t. o ne is parkeliu, gelyciu, veju...
  • sandra|2009-03-04 21:18:20
    Paleko studijos darbas, mano nuomone, yra tikrai pats jaukiausias ir arčiausias žmogui. Sukurtos nenuobodžios, nestatiškos erdvės, labai gerai, kad žaidžiama su reljefu - tokie kalneliai visada taip ir traukia prisest saules atokaitoje vasarą:) 'Dvieju grupe's darbas man irgi neblogas, tik reiketu gal kazkaip atsisakyt to tustumo aiksteje. konceptualu, taciau zmogus, nori nenori, ten nebus. nejauku ten.
  • kritikas|2009-03-04 16:55:11
    Anuskevicius is the best!
  • nu|2009-03-03 14:02:57
    akmenyje isklati zmones- -genocidu kvepia, atleiskite kolegos.
  • to ar|2009-03-03 13:05:59
    Jei aiksteje labai prispaustu gamta,siena labai praverstu.
  • ar|2009-03-02 22:47:40
    Palekas humaniskiausias be dirbtinos retorikos. Labai nesinori tokios aikses, kur nera vietos nei kunui nei sielai prisiglausti.
  • Studentas|2009-03-02 15:24:47
    Pritariu Ignui, Nasvyciui, su visa pagarba, reiktu jau rapidografa ant vinies kabint
  • gegutele|2009-03-02 15:07:58
    Nepaprastai jaukus R.Paleko projektas, o taip pat žmonių grandinė akmenyje - originali mintis: ne tik puoselėjanti tautiškumą, bet ir vizualiai graži. Kiti projektai atrodo labai šalti, kampuoti, kiekviename jų vyrauja griežtos linijos, o tai mano nuomone visiškai netinka šiuolaikiniam Vilniui.
  • Povilas|2009-03-02 14:50:35
    TO TeisingaLT:

    Visoms mergaitems patinka tokios formos - nesijausk nejaukiai :)
  • Manija|2009-03-02 14:36:16
    Aišku reik dar padidint isplest ir bokštą- obeliską- fala bent jau aukštesni už musu didžiausia dangoraižį padaryt, kam tiems žmonėms jaukumas, namie gali pasėdėt jaukiai o viešose vietose turi jaustis gerokai sumenkintas ir mažytis. Galėtų čia patalpint pokario architektų užmojus ( gal kas turi ar matė??? gi architektai) kai kai nuo Tauro kalno viskas kompleksas didingais laiptais leidosi žemyn, bet kažkaip nespėjo padaryt, tai dabar galėtų užbaigt...
  • Povilas|2009-03-02 13:10:18
    TO TeisingaLT:

    Visoms mergaitems patinka tokios formos - nesijausk nejaukiai :)
  • urbanistas|2009-03-02 12:45:18
    Šauniausiu būtų, jeigu "Dviejų grupė" kartu su R.Paleko studija kartu susėstų ir parengtų vieną projektą! Žmonių sieną, geriau būtų perkelti arčiau bažnyčios, paliekant atvirą aikštę nuo Gedimino prospekto. Aikštėje turėtų dominuoti pieva, reikėtų ir įvairių želdinių oazių, taip pat neprošal būtų pagalvot apie nedidelį vandens lopinėlį. Neris juk netoli - tai būtų tarsi požeminio šaltinio simbolis.
    Kituose darbuose taip pat galima rasti gerų minčių, tačiau šiuo atveju jos netinkamos. Labiausiai nesinorėtų, kad laisvę atspindėtų ne falo simbolis (obeliskas) ar kitas perdėm monumentalus, neplastiškas simbolis...
  • Regina|2009-03-02 10:16:41
    Aš tai už R. Paleko varijantą. Nusibodę vis dėl to tie memorialiniai (ale tarybiškai patriotiški) aikščių ir skverų įrenginėjimo projektai. Va būtent toks A. Nasvyčio sprendimas.
  • Mindaugas|2009-02-27 14:22:29
    Bene labiausiai vertas dėmesio yra A. Nasvyčio ir Co. variantas.
  • milv|2009-02-26 17:52:07
    Ignai, emigruok, niekam cia taves nereikia. Geriau, kad Lietuvoj telieka samoningesni ir patriotiskesni zmones, nei tokie kosmopolitai kaip tu.
  • zp|2009-02-25 18:57:39
    gana nebloga nuomone issakyta lukiskiu aikstes tema is filosofo lupu:

    http://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/article.php?id=20676093
  • Ignas|2009-02-25 17:03:03
    jeigu isrinks Nasvyciu, tai emigruosiu dar siais metais...
  • TesaigaLT|2009-02-25 16:59:56
    Jei rinkčiausi, kas man labiausiai patiko, tai pirmoji vieta tektų Paleko ARCH studijos darbui. Kodėl jis man patinka nė pati nežinau, gal tiesiog man prie labiau širdies laisvo, tarsi natūraliai atsiradusio, parko išplanavimas, galimybė net ir miesto centre pasijusti jaukiai (man tiesiog patinka kuomet tarp griežtos architektūros statinių įsipaišo gamtos motyvai). O dar pridėjus tą savotiškai įdomią skulptūra - sieną gaunasi tikrai geras variantas. Tad tikrai linkiu sėkmės šiam projektui. :)
  • zp|2009-02-25 16:14:18
    gana nebloga nuomone issakyta lukiskiu aikstes tema is filosofo lupu:

    http://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/article.php?id=20676093
  • sg|2009-02-25 04:35:22
    As pakankamai gerai zinau sitos aikstes problematika, nes labai seniai tai buvo mano diplominis darbas, baznycia stovi sonu, aikstes erdve yra per didele santikyje su ja supanciais fasadais, tranzitiniai srautai kaip ir atsitiktiniai, aikste neturi givybiskos funkcijos, as siuliau dideles erdves po aikste ir dangoraizi virs prospekto... aikstes erdvei suvaldyti, na studentiskai uzmojai. Bet siandien matau realu konkursa ir zinomas pavardes. Atvirai pasakius as noriu matyti cia aiskia erdve nebijant pasirodyti senamadisku, kazka is antikos, lietuviu kova uz buti tai simtmeciai, jei ne tukstantmeciai, taigi nebijokim trinkteleti kazka is esmes, o ne antims lesti pievas projektuoti, kazka panasaus i Washingtono monumenta ar St.Luis Sarineno arka, turi buti viena aiski forma, del to dvigubai padidinciau Nasvycio adata-boksta, plius sviesos efektai, tai turi buti super aikste, o ne asaru baseinai, faktas kad Lietuva egzistuoja simbolizuoja pergale.
    (vienam komentare kazkas leptelejo, kad tvora jungia ,o ne atskirai, na cia tas pats kaip pasakyti, kad juoda yra balta... tvora- siena tai baimes, nesaugmo, atsiribojimo simbolis...)
  • J|2009-02-24 22:30:43
    Viktorui Korm...
    ...visgi nemanau,jog Paleko darbas yra vykes (nors labai teigiamai vertinu jo kitus objektus :)).Ta vadinama "tvora",mano manymu,-is esmes klaida.Norisi aikste apzvelgti nuo Gedimino pr. atvirai,tai butu aikstes privalumas...Tuleikio grupes darbas man patiko labiausiai-nes jis is pateiktu darbu siuolaikiskiausias.Kartais kriterijai buna beviltiskesni nei tiesiog idomi ideja kaipo tokia...(zinoma "dubens" ideja nera naujas isradimas...kartais idejos netycia sutampa,bet kartais ir plagijuojamos...:))Gaila,bet daugelio kitu kolegu darbai dvelkia naftalinu.
  • Viktoras Kormilcevas|2009-02-24 18:17:13
    pritariu Archi-vyskupui ir LAS:
    kokia komisija-tokie ir rezultatai...
    kokie organizatoriai-tokia ir komisija...
    Jeigu sprendžia riboti-išrenka ribotus.
    Bet "kas gali paneigti, kad organizuojantieji numato komisiją ir rezultatus iš karto, tuo pačiu metu"?
    Tikslai, ketinimai ir rezultatai turi būti aplinkos naudai ir objektyvūs, o ne kitaip ir asmeniški. Tada galima organizuoti.
  • Darius B.|2009-02-24 16:55:51
    Man norisi kuo daugiau žalumos, kad tėvai su vaikais galėtų ateiti ir pabūti kartu visa šeima, susiikti su draugais - juk mūsų jėga vienybėje. na o aikštės akcentu, paminklu kovotojams už laisve galėtų būti ir ..fontanas. Bet labiausiai manau visus kovotojus už laisvę džiuginti ne obeliskas, bet aikštėje žaidžaintys laisvi ir laimingi vaikiai, jų palikuonys.
  • Ales`|2009-02-24 14:04:53
    Glavnoe, chtoby krest K.Kolinovskomu ostavili... a to mozhno prognozirovat` "vtoroj Tallin" i vlasti tut uzhe ne budut pravy.
  • mic|2009-02-24 13:30:49
    Nasvyciui linkeciau atsisakyti oldskuliniu spygliu (kaip dubline) ir arku.
  • Viktoras Ko|2009-02-24 10:38:33
    Kūryba prasideda ten, kur baigiasi plagijavimas.
    Kaltinimą dėl 100% kopijavimo reikėtų pagrįsti, kitaip tai yra neetiškas ir neatsakingas poelgis.
  • Vvvvv|2009-02-24 09:47:35
    Visi projektai turi savo trūkums. Į aukštį kylantis obeliskas ar kažkas panašaus į Gedimino stulpus jau labai atsibodę. Architektai (išskyrus Anuškevičių) labai nepagalvojo apie pėsčiuosius, kurie tikrai išmindžios takus įstrižainių kryptimis. Esu už jaukią aikštę, kurioje galėtum pasilsėti karštomis vasaros dienomis ir pasigrožėti želdiniais, o taip pat pasidžiaugti specialiai skirtoje erdvėje vykstančiais įvairiais renginiais. Tačiau, kad visa tai būtų vienam projekte, nematau. Siūlyčiau architektams, perskaičius žmonių atsiliepimus dar patobulinti savo projektus, jei įmanoma.
  • nuomonė|2009-02-23 17:21:13
    Buvau tikras, kad šiame tinklalpyje daugiausia svečiuojasi profesionalai. Deja. Negi jūs nematote, kad Paleko darbas tai yra 100% kopija jau esančio pastatyto darbo ES. netikiu, kad reikėtų užsimerkti prieš tokį dalyką. Praregėkit!
  • Klaipediete|2009-02-22 17:16:36
    mano nuomone,Vilniui,kaip Lietuvos sostinei ,tiktu Anuskeviciaus grupes projektas,nes jis yra reprezentatyvus ir iskilmingas.Dar graziai atrodo Kiaunes projektas,jis turi lengvumo,ir irgi yra iskilmingas.Is nuotrauku nuspresti labai sunku.
    Sostineje noretusi matyti toki paminkla,kad apimtu pasididziavimas savo tevyne-Lietuva.
  • vilnietė|2009-02-22 09:58:44
    Mano galva geriausias ir šiuolaikiškiausias Paleko komandos darbas.Nors kai kam ir sunku pakelti,taciau sprendimas netikėtas ir originalus...Baltijos kelio motyvas taip pat atrodo kur kas įdomesnis už špylius ir duobes...beje kaunieciu ideja tėra utopija- ką ant įmirkusios žolės veikti šaltu metų laiku?
    Balsavimas dar vyksta Delfi...besidomintiems.
  • vilnietė|2009-02-21 18:47:34
    Manau be reikalo taip ponai architektai nervinasi...Paleko projektas akivaizdžiai geriausias - šiuolaikiskas ir demokratiškas. Baltijos kelio idėja atrodo pakankamai šviežiai ir plastiskai, tikrai daug įdomiau už pasenusius simbolius ir stabus. Kaunieciu duobė tėra utopija, vien dėl mūsų klimato-kas gi šaltą metų laikotarpį ten su botais braidys po įmirkusią žolę?
  • Trevis|2009-02-21 11:13:04
    Čekanausko darbas geriausias iš pasiūlytų, bet aišku, tobulintinas. Takų raudona spalva ir žolytė stipriai asocijuojasi su buvusia Lenino aikšte. Reikėtų pakoreguoti takų tieses, kad praeiviams būtų patogu naudotis šia erdve, kad praeinant aikštę nereiktų vaikščiot kampais. Galima būtų pasiginčyti dėl užrašų ant stelų ar dėl suoliukų išdėstymo, bet tai mažiau reikšminga.
  • As|2009-02-21 09:42:48
    Nasvytis geriausias!
  • Laima|2009-02-20 23:52:25
    Perziurejau projektus ...nusivyliau ....
    nieko...na...nieko idomaus....arba tuscias laukas, arba...apzeldinti jo pakrasciai...
    Gaila,o juk turetu buti kazkas didingo, arba..sirdiai mielo, kad noretusi ten ateiti vel ir vel ...
  • Erikas,S.|2009-02-20 19:35:20
    Sie projektai visai prasti , prieš tai šiame tinklalapyje buvo vienas projektas ,kuris buvo tikrai atspindintis miesto veidą ,tačiau dabar šio projekto nėra ,kažkaip keista gal vėl kažkas už tuo slypi,pvz. pinigų plovimas?
  • archi-vyskupas|2009-02-20 14:26:08
    visada konkursuose laimi vidutiniokai nes komisija sudaro visokie fruktai. isminties buna nadaug. o sitam konkurse nugales vilnieciai su reklama ir atkatais.
    sekmes tau roli...
  • to jap|2009-02-19 10:53:45
    Nei falas, nei obeliskas, nėra jėgos simbolis. Ne kiekviena vertikalė būtinai yra obeliskas.
    Konkrečiai OBELISKAS - į viršų smailėjantis stulpas su piramidės pavidalo viršūne; kitaip sakant, pieštuko formos.
    Beje, atsiradęs Egipte, buvo Saulės kulto simbolis..
    Na, bet įžiūrėti tokioj grakščioj formoj falą?!.....
    Gal ir automobilio stiklo valytuve įžiūrite falą ?

  • Klausimas Treciadienei|2009-02-18 23:24:38
    Prisipazinsiu sis darbas graziausiai pateiktas, taciau... norisi tvarkos is esmes. Tegul Baltijos kelias buna iamzintas Baltijos saliu magistralese kur ir vyko, prie Basanaviciaus namu pagerbkime signatara o ne Maironi, Sausio 13 d. apsilankykime Parlamento ir Tv boksto prieigose o ne Kursenu skverelyje ir tt. Viskam sava vieta ir laikas. Lukiskiu aiksteje turetu buti visos Kovos uz Laisve bendratis-simbolis! o ne pazodinis vieno is ivykiu iamzinimas, nes deje aikste ir liks tik paminklu Baltijos keliui...
  • sg|2009-02-18 22:30:00
    Vilniaus senamiestis-taip, kameriniu erdviu mietas, bet naujamiestis projektuotas kitame laikmetyje, kitais principais, tai 19 amz. rusu, tiksliau prancuzu ar italu kilmes architekto darbas, kuriame jau pacioje pradzioje buvo numatyta aikste salia sv.Jokubo baznycios. Aikste kaip po tokia turi savo klasikines taisykles, tai iskilmingos erdves expozicija sukelianti optimistines, teigiamas emocijas. Manau tokia ir turetu buti sita aikste, nenoreciau cia jausti kapiniu ar kryziu kalno nuotaikos. Tuo tarpu Paleko darbe jauciu laisve, bet nejauciu erdves, matau sentimentalu svelnu plana, bet nera ikvepimo, poilsiui skirtas parkas, manau, tai ne sito konkurso tema. Suprantu siandien "eina" tai kas populiaru uzsienyje, bet tame ir beda, senukas sedintis medziu paunksmeje, ar vaikuciai ziurintys i zvakutes - taip, jausminga, bet ar tai architektura???
  • Viktoras K|2009-02-18 18:51:30
    Kažkam pasirodė, kad Paleko studijos ir Gutausko skulptūrinis akcentas skirtas Baltijos keliui atminti.Pasirodė...
    Monumentas pagal sąlygas-Laisvės simbolis, atspidintis Tautos vienybę...
    Įdomu čia kitkas-Tvora- ne atskiria, o sujungia dvi skirtingas erdves, sujungia žmonės-jų vienybė.
    Kur vienybė-ten harmonija, ten ir laisvė.
    Kur priešybė-ten kontrastas, įtampa. priklausomybė, nelaisvė.
    Tas pats ir istoriniame, socialiniame, urbanistiniame, architektūriniame kontekste.
    Ir paprasčiausioje kompozicijoje.
  • jap|2009-02-18 17:13:21
    Nu tik nestatykime falo lukiskiu aiskteje. Kaip obeliskas, simbolizuojantis jega, karine galia susijes su Lietuvos kovomis uz laisve?..
  • pavesis|2009-02-18 13:05:47
    Viktorai, kodel iš karto karaliaus su svita eisenos ir kariniai paradai?

    jei pagal sąlygas numatytas aikštės dydis-1500 žmonių, tada kita kalba. tikrai nežinojau..

    ..tokių "aikščių" su 1500 žmogeliukų turi kiekviena vidurinė (ir jos pasitaiko jaukios). o jei kalbame apie kamerinių erdvių miestą, tai kur ta drąsa formuoti tokias erdves? ne kosmetika Lenino aikštei, bet kaip pats sakai "pakeisti šitoje erdvėje susikaupusią negatyvią energiją į pozityvią, atspindint istorinį, urbanistinį, socialinį, architektūrinį kontekstą.."
  • trečiadienė|2009-02-18 11:02:52
    Nesutikčiau su autoriumi "Klausimas". Manau, kad Baltijos kelias - vienas iš ryškiausių ir gražiausių mūsų laisvės simbolių. Bet gal nereikėtų į jį žvelgti kaip atspindintį viso labo 1989-08-23...
    Man atrodo, kad ir kovojusius miškuose, ir kūrusius nepriklausomybę 1918 m., ir stovėjusius sausio 13-ą - visus vienijo panašus vienybės, drąsos, artumo jausmas, kuris Baltijos kelyje tiesiog buvo išreikštas vizualiai. Todėl manau, kad susikibusių rankomis žmonių ir kelio, kurį nuėjome/nueisime, simbolis - ypatingai stiprus.
  • Laura|2009-02-18 10:09:41
    Tikiuosi Paleko projekta igyvendins. jo projekte jauciamas jakumas ir norisi i toki parta uzsukti...
  • nuomone|2009-02-18 09:25:26
    Negalima paimti viena istorijos faktą ir jį plėtoti. Juk Lietuvos istorijoje ir kovose už ją buvo įvairūs etapai. Ne vien tik laisvės kelias. Juk nestatomas monumentas būtent šiam laikmečiui. Neneigsiu, tai gražus simbolis. Bet jei peržvelgsime visą Laisvės kovų kelią, buvo ir ženklesnių įvykių. Manau, kad konkurso sąlygose buvo numatyta VISŲ LAIKŲ LAISVĖS KOVŲ monumentas. O ir pats darbas kvepia plagiatu....
  • Viktoras K|2009-02-17 21:40:06
    Anoniminiam Pavesiui,
    ir kitiems anonimams...

    Pagal salygas Aikštės dydis-1500 žm.,t.y. visų darbų aikštės erdvė tinkama arba per didelė.
    Vilnius savo prigimtimi-kamerinių erdvių miestas ir jam nebūdingos tokios erdvės kaip Paryžiuje, Brazilijoje ir pan.
    Be to karaliaus su svita eisenos ir kariniai paradai nebevyksta.
    Didelė erdvė čia atrodo dirbtina, negyva, nesavalaikiška-nėra objekto ir dėl ko...

    Klausimas:kaip pakeisti šitoje erdvėje susikaupusią negatyvią energiją į pozityvią, atspindint istorinį,urbanistinį, socialinį,architektūrinį kontekstą?

    Kad komentarai ir diskusija būtų tikslesni reikėtų, kad visi matytų Konkurso Vertinimo Kriterijus šito pargamento viršuje.
  • Klausimas|2009-02-17 12:08:46
    "Vasario 16(-osios)", kovoje miskuose, nukankinti greta aikstes KGB rumu rusiuose, Sibiro tremimai, velesni "Kalantos susideginimas", "Sausio 13", ir daug kitu su laisves kova susijusiu ivykiu.. Tai leiskit paklausti kodel paminklas butent "Baltijos keliui" (su visa pagarba)? Ar "kelias" prasidejo Lukiskiu aiksteje?
    Mano subjektyvia (!) nuomone, kiekvienas prisidejes prie laisves kovos ivykiu sioje vietoje turetu matyti pagarba visiems ir kartu kiekvienam atskirai ivykiams! o dabar gaunasi paninklas Baltijos kelio liudininkams... Pamirstam istorija ir rodom nepagarba
  • And One|2009-02-14 21:52:53
    Paleko darbas geriausias. Ir skulptūra įdomiausia (vaizduoja baltijos kelią) ir fontanas yra ir medžių netrūksta ir gėlynas yra + ir šiaip jauku. Tikrai norėčiau, kad būtent tokiu parkeliu dabartinė Lukiškių a. ir virstų.
  • archivyskupas|2009-02-12 23:21:32
    kiek zinau kai kas is konkurso varo ir kitais frontais. "sekmes"
  • pavėsis|2009-02-12 16:04:31
    "aikštė" neturi nieko bendro nei su parku, nei su kapelių aptvarkymu santūria, bet geometrija. darbai labai skirtingi, todėl gaila, kad kelis metus vykstanti aktyvi diskusija beveisė. diskutuojama, kad diskutuoti, o toliau lai architektai gelbėja savarankiškais sprendimais.. trūksta aiškių sąlygų (!!!). labai konkrečių ir be galimybių eiti klystekliais. kaip minėjau pradžioje "Lukiškių parkas (kad ir kaip megstu Paleko kolektyvo idėjas), Lukiškių stadionas, Lukiškių skveras" - yra nuklydimas nuo sąlygų arba jų miglotumo pasekmė. pvz. Lenino aikštė, tik kitos geometrijos takais, šiame etape pasiūlyta poroje darbeliu ;)

    Vilniuje nėra tikros aikštės (Katedros, seimo ar prezidentūros, kaip žinome savo tema neatitinka visų miesto poreikių)
  • Albertas|2009-02-12 15:25:36
    R. Paleko projektas arciausiai laisves simpolio. Jis man geriausias
  • to pavesis|2009-02-12 13:25:12
    Jus teisus,maestro.
  • pavesis|2009-02-11 23:45:46
    Paleko švari idėja "arčiausia žmogaus", bet neturi nieko bendro su aikšte. skulptūta - tvora, prieštarauja visom laisvėms (kad ir kokia smagi). dauguma architektų pamiršo paprastą sąvoką kas yra aikštė ir užsižaidė savęs ieškojime. ne medžiai, dirbtiniai žmogeliukai ar takai ją paverčia AIKŠTE - miestiečių erdve (kitusia su laiku). dėl Nasvyčio pompastikų antrame konkurse iš eilės, ašara rieda. Tuleikis su Antiniu "smailindami" konceptą pamiršo, kad įduba yra "negatyvas".. tai gal kalnelį supilam? banalu, aha sutinku, būsim nemadingi - geriau atvirkščiai. K.Antanėlis, D.Regelskis, V.E.Čekanauskas - dvelkia 1972 gelžbetonio klestėjimu pagal mūsų tautinį spalvininką. Š.Kiaunė ir R.Raslavičius - pavargo arba pasimetė konkurso etapuose. o gal pačius supainiojo tie madingi takeliai i niekur.. suvokiami makete arba iš sraigstasprnio, matyti kiekvienam "skubiam darbe".

    kodėl aš nedalyvavau? negalėjau pasiūlyti savalaikio sprendimo (šiandien dar busiu nesuprastas). sako ateina kokybės laikas :)
  • zinomas|2009-02-11 20:52:39
    Idomiausi darbai Š.Kiaunė, R.Palekas, ir L.Tuleikio gana savotiškas, visi kiti "meistrai" nykus, banalus, kvepia provincija... ir jeigu neturi ką pasakyti, geriau išvis nedalyvauti...
  • Renata|2009-02-11 14:24:54
    Man labiausiai patinka ponu Antanelio,Regelskio ir Cekanausko versija.
    Mano pirmosios i galva sovusios mintys perziurint visus projektus:
    - obeliskas kazkodel asociacija su JAV;
    - parduotuviu jau uzteks
    - ar turime, kad eksponuoti tame muziejuje
    - laukas per paprasta bei kur suoliukai
    Tikiuosi musu ekspertu komisija atrinks tikrai geriausia, priimtiniausia ir labiausiai suprantama placiajai visuomenei projekta, o ne ta, kuris daugiausiai ides nevisada legaliu "pastangu" siekiant pergales.
  • re to "to re"|2009-02-11 13:47:02
    Zvelgiant is menines - koncepcines puses K.Antanėlio, D.Regelskio, V.E.Čekanausko projektas man atrodo, kaip nebaigto maketo realizacija, kratinys, misraine, kurioje truksta aikstes (kompozicinio-funkcinio) vientisumo, jauciama kazkokia tai itampa. Galbut, tai del skirtingu elementu pertekliaus.
    Kiti du apsnekami projektai, turbut, labiau vadovaujasi principu "maziau yra daugiau".
  • to re|2009-02-11 10:45:46
    Isskyrus Paleko,kiti du(ozku pieva ir takai be idejos)-visiskas nuobodulys.Antanelio ir Cekanausko projektas irgi vertas demesio.
  • milv|2009-02-11 09:09:28
    a>>>> vakaruose toks keduciu principas tampa populiarus, Cia panasiai kaip parduotuvėje - kai pasiimi krepseli, o kai nebereikia ji palieki kur nors, o veliau juos kas nors surenka, tai su kedutem ir staliukais speju panasiai, turetu buti kokie tai punktai ir zmones kurie dalina bei paskui surenka. Tai ko gero butu miestui pigiau nei brangus suolai, kuriuos nuniokoja riedlentininkai.
  • re|2009-02-11 02:54:07
    Idomiausiais (tinkamiausiais) projektais rodosi autoriu "dvieju grupe", "R.Paleko ARCH studija" ir "Šarūno Kiaunės projektavimo įmonė"; autoriu. Visu kitu autoriu projektiniai sprendimai yra vystitini, funkciskai pagristi, taciau yra pragmatiski, nuobodus, senoviniai ir pan. Lauksime rezultatu.
  • t|2009-02-11 00:34:36
    L.Tuleikio grupe ir S.Kiaunes islaiko profesionaluma iki galo ?? tai kad cia nekordinuoti taku drebuliai... cia nieko bendra su erdviu kurimu...
  • dmz|2009-02-10 22:21:11
    Cekanausko siulomas aikstes projektas idomiausias.Tokioje aiksteje bus ka veikti.Nasvycio darbe gal kiek perdaug statikos,monumentalumo.Paleko darbe aikste perdaug atskirta nuo Gedimino pr.,bet sprendimas turi sarmo.
  • a|2009-02-10 21:01:08
    Jungtiniu architektu dirbtuviu projekte atrodo, kad suoliuku nera, bet zmones sedi ant keduciu . Kedutes butu? Jas reiktu atinesti? Ar reiketu issinuomoti?
  • sg|2009-02-10 19:18:13
    Paleko darbas nera blogas, bet tai parkelis - tai ne aikste, ta siena-eile schematiskai nuvingiuota nuo vieno krasto iki kito, ji laisvai galetu tureti tarpus, ar buti trumpesne (viso baltijos kelio vistiek nepastatysi) ideja aiski ir taip, zodziu cia truksta druskos, Nasvycio darbe matau tikra aikste, bet fontanai galetu buti rimtesni, dabar grubios dezes, ir tie paviljonai-kioskai krastuose taip pat reikalingi rimtesnio priejimo, viska sukracius, manau cia atsirastu geras jausmas, Cekanausko - darbe yra irgi aikstes, erdves geras pojutis, skulptura tik dekoratyvine, as ja matau zalioje pievoje, bet ne lietuvos nepriklausomybes aiksteje.
  • J|2009-02-10 18:00:28
    ...malonu matyti,jog 2 kolektyvai:L.Tuleikio grupe ir S.Kiaunes islaiko profesionaluma iki galo ir "nepagardina" savo ideju pataikavimu "tautos nuomenei".Ju idejos skirtingos,betlakoniskos,svarios,siuolaikiskos.
    Tuleikio darbe baznycia priverta medziu zona, Kiaunes -atverta dalis sventoriaus ties bokstais,(o ne priesingai,kaip Nasvycio-i absidos puse -i nugara :) ).Siuos abu darbus laikau lyderiais.
    Paleko darbas nera aikste-tai parkas, iseitu,jis neatitinka konkurso salygu? Nebent zona prie Gedimino pr....bet man sis darbas labiau primena "rutu darzeli"...
  • stebetoja|2009-02-10 17:53:23
    baron, nepretenduoju i miestieciu lukesciu atstovavima, gal ir per uztikrintai pasisakiau :) kita vertus, skaitytuose komentaruose rysku, jog didesne dalis zmoniu nori kuo daugiau pievos ir laisvos erdves. ir as noriu.
    turime devynias galybes ryztingu, konkreciu, "svarbiu" simboliu; pavargome. o ir laikas pasikeite.
    noretusi iseiti is ankstesniu suvokimu "dezes". pameginkime si karta kitaip :)
  • to baron|2009-02-10 16:29:12
    o kuriame darbe yra kas nors lietuvisko?:) izvelgciau nebent lietuviska neprofesionaluma ir trumparegyste kai kuriuose.
  • baron|2009-02-10 16:01:11
    Stebėtoja, o tu atstovauji miestieciu lukescius? Beje, aikste ir turi buti aikste, o ne parkas. Paleko variantas gal ir idomus, bet tai nepanasu i valstybes aikste, manes tai neitikina, per daug asketiska. Manau reikia ryztingesniu simboliu, kazko konkretaus, manau tam geriausiai ir tinka vertikale. O tokie "skandinaviski" pazemes patrupinimai tai nerimtai atrodo, tame darbe nera nieko lietuvisko, galima iskart perkelti i Amsterdama ir jis ten tiks greta visu kosmopolitisku menų.
  • viktorask|2009-02-10 14:18:07
    ID laiko kumščius-vis dar norisi kariauti...
    Nekontekstualu
  • stebetoja|2009-02-10 11:53:32
    ID, Jusu informacija nelabai tiksli, nes turi buti:
    "7.2. suplanuota Lukiškių aikštė, derinant reprezentacinę, memorialinę ir visuomeninę funkcijas."

    be to, konkurso salygose numatyta, jog uztenka, kad renginiams numatytoje erdveje tilptu TIK iki 1,5 tukst. zmoniu.

    ir be visa ko, nasvycio projektas toli nuo miestieciu lukesciu.
  • Juste|2009-02-10 11:42:00
    ivertinus visus, paleko studijos projektas atrodo tinkamiausias lukiskiu a. Jokiu griozdu obelisku, sunkumo. puikiai atskirtos erdves, gausu zalumos. Tai, ko apmirusiai lukiskiu a. labiausiai ir reikia.
    be to, jau vien baltijos kelio ideja be galo stipri.
  • to id|2009-02-10 11:38:52
    ID, paradai lai vyksyta katedros aiksteje, o sita reik zmonems atiduoti.
  • ID|2009-02-10 10:35:46
    vertindami projektus kolegos atsizvelkit i uzduoti...pirmiausia uzduotis skamba sitaip: tai valstybe reprezentuojanti aikste, sioje aikstej butu paradai , paminejimai ivairi...zodziu reikalinga aikste su mintim kad bus minimos sventes...Taigi zinant tai kad ir kokia butu silta erdve suprojektuota paleko...visgi tai parkas...ne i tema sakyciau...to uzduotis nereikalauja...manyciau kad labiausiai pateike i sia tema nasvycio komanda tokiems renginiams labiausiai tinktu ju suprojektuota aikste, ir monumentas savotiskai tik pabreztu sventes ir valstybes svarba...as uz nasvycio projketa...tuos idubimus ar anuskeviciaus projektus tai neverta nei komentuot...totali nesamone...o kiaunes projektas tiesa pasakius net neamatau ju darbo kas ten padaryta...taigi laikau kumscius uz Nasvyti
  • studentas|2009-02-09 23:45:20
    Mane sužavėjo Paleko ARCH studija ir Antanėlio, Regelskio, Čekanausko projektai. Abu skirtingi, tačiau abu visiškai atnaujina aikštę. Abu turi stiprią, pagrįstą idėją. Jaukus ir šiltas Paleko studijos ir reprezentatyvus, daugiafunkcinis kolegų projektai.
  • Justas|2009-02-09 20:18:23
    K.Antanėlis, D.Regelskis, V.E.Čekanauskas
    Labai graži aikštė
  • DR|2009-02-09 16:45:12
    Man labiausiai patiko Paleko ideja. Siena skiria du gyvenimus - ta, kuris musu prisiminimuose, ir ta, kuriuo dziaugtis galime (ir turime) dabar. Dėl sienos siek tiek nerimauju, kad ji nebutu per sunki. O miestui truksta tokiu siltu erdviu, kaip cia siulomas parkas.
  • mso|2009-02-09 12:02:55
    as uz Cekanausko, Nasvycio projekte takas tik iki baznycios, aikste reiktu apeidineti aplink. Ir del tu dryciu kyla klausimas kam jie? Cia grozis neispasakytas? :)
  • viktorask|2009-02-09 11:35:11
    Duobutės, šviesos patrankos, Laisvės spyglys, tuštuma...
    Šaltos idėjos, shematiška arba destruktyvi geometrija atspindi susvetimėjimą,nepagarbą ir nemeilę vienas kitam.Šios priemonės niekur neveda, be to kaip kompoziciniai elementai nebūdingi Vilniaus m.
    R.Paleko archstudija siūlo tiesiog subtilų,plastišką,žmogišką,šiltą erdvės variantą.
    Skulptūrinis akcentas betarpiškas, nepompastiškas ir primena Baltijos Laisvės kelią-vieną įspūdingiausių kovos už laisvę akcijų 20 amžiuje.
    Akivaizdu, kad šis darbas temą ir erdvę palietė giliai,humaniškai,išbaigtai.

    Daugiau medžių.
  • Valdas Trinskis|2009-02-09 11:13:21
    Vis dėl to labiausiai patiko Nasvyčio grupės darbas... Smagu kad šiame darbe įtraukiamas bažnyčios šventorius...(juk visi keliai veda į Romą :)). Sutinku su sg komentaru- pasiūlymu, kad reikėtų šiame darbe labiau išvystyti fontanų architektūrą, nes du fontanai labai vieniši atrodo, galbūt galėtų būti bent keturi arba didesni(nes apskritai Vilniuje labai trūksta vandens dalyvaujančio architektūroje, o šioje vietoje jis turėtų dar ir simbolinę reikšmę)... Taip pat manau, kad labai tinka į dangų besistiebianti ir laisvę simbolizuojanti vertikalė, duodanti stiprų akcentą šiai vietai, kuris matomas iš įvairių perspektyvų.
  • aistis|2009-02-08 21:43:22
    Cekanausko,Nasvycio ir Anuskeviciaus grupiu darbai turi aiskia ideja,o tie dubenys,svelniai tariant,atrodo komiskai .Kitiems darbams truksta ideju.
  • sg|2009-02-06 20:10:26
    Is pirmo zvilgsnio labiausiai progresavo tai Nasvycio ir Cekanausko projektai, kaip nebutu keista, Nasvycio projekte nebijociau isvystyti fontanu architektura, nors takas link baznycios apsidos vercia abejoti, o Cekanausko projekto sviesos efektai turetu veikti gerai. Antrame etape pasimate, kad "idubnos" temos vystymas nedave jokiu geresniu rezultatu, visdelto, man atrodo tai svetimkunis sioje vietoje, reprezentuojantis tustuma. Paleko "eile" pailgejo, is parko tapo parkelis, nors baznycios atidarymas i aikste sveikintinas, bet atsiribojimas nuo Gedimino prospekto nera gerai, jis nera toks jau triuksmingas ir dinamiskas, kad butu reikalinga siena. Kiti du darbai, nei pagerejo nei pablogejo.
  • ar|2009-02-06 19:06:52
    Andriusv>> o kodel tik lietuvius jungiantis? manau esi prie tu nebrendylu kazkiek, nes protingas zmogus pasakytu bent `` vilniecius``.
  • zp|2009-02-06 15:42:40
    Las puslapyje medziaga apie konkursus jau kuris laikas dedama su papildoma medziaga. Tie kas dar to nepastebejo, siulyciau paspausti ant norimo darbo pavadinimo ir perziureti pilna medziaga su aiskinrasciais, genplanais ir schemutem.
  • Andriusv|2009-02-06 15:22:50
    Labai gražu buvo skaityti jūsų visų komentarus, ypač tokiame labiau specializuotame puslapyje, kur nebrendylos ir rėksniai rečiau užsuka. Labai faina matyti, kad projektų autoriai atsižvelgia į gyventojų nomonę ir tobulėjame kartu - ir autoriai ir komentatoriai. Jau susidaro kažkoks aiškesnis vaizdas, jau yra kas traukia akį ir sukelia malonias emocijas, rekalingas šiai vietai (ne kažkokia pompastika ar "brūkš-brūkšt ir bus gerai"). Labai tikiuosi, kad laimės pats šilčiausias projektas, jungiantis mus, tuos pačius lietuvius, ir kviečiantis mus ten būti, nusiraminti ir pasisemti jėgų. Sėkmės! Beje - gal vėl galima kur balsuoti už patikisį projektą? Pasidalinkit informacija, kas žinot :)


Jūsų komentaras